Monday, 13 December 2010

Mencari Bahagia

hye kamu semua...
entry kali mungkin agak serius dari segi tajuk ye. Actually, aku wat entry pasal mencari bahagia selepas menonton rancangan Oprah Winfrey yang sangat bermotivasi dan memberi sedikit tiupan sangkakala..opps tiupan semangat untuk aku yang selalu merasakan idup ini sentiase tidak adil untuk aku.

                                                        gambar di "pinjam" dari google

But, its totally wrong!!! itu sebenarnya perasaan yang lahir dari hati apabila kite tidak dapat menghadapi dugaan yang Allah berikan secara positif. Lepas tu kita akan mula menyalahkan takdir macam kite je yang menghadapi masalah besar kat dunia ni.

                semua manusia akan menghadapi dugaan samada besar @ kecil


Semua dugaan tu sebenarnya satu proses untuk kite mencari kebahagiaan yang kite duk tunggu selama ini tetapi yang bezakan aku dan kau adalah cara aku mencari bahagia adalah lain daripada cara kau.


"keinginan manusia untuk BAHAGIA sering tidak kesampaian disebabkan ramai yang tidak tahu apa makna BAHAGIA sebenar dan bagaimanakah cara untuk mendapatkannya"  
                                                                 Sumber: Majalah Solusi ( 2009)


Salah satu pengajaran yang aku dapat daripada Oprah Winfrey Show tu ialah kite perlu letakkan diri kite dalam senarai keutamaan kite. Maksudnye, kite terlalu memberi keutamaan untuk orang lain dalam idup kite, tapi cubalah at least 3 inci untuk sayang diri kite sendiri dan beri tumpuan pada diri kite and ask urself ape yg betul-betul, benar-benar yang kite mahu dalam hidup. Bukan macam "aku nak sangat makan KFC lah sebab rasenye macam da lame tak makan kan?an?" itu bukan nya keinginan yang sepatutnya tapi itu nak kene penyepak.

 korang rase kebahagiaan siti nurhaliza adalah bersame Datuk K atau berjaya dengan produk SimplySiti???


Bagi aku lah mencari kebahagiaan bukan lah senang dan nak meletakkan diri aku sebagai senarai keutamaan tu adalah sangat sukar dan susah dan payah. Buat mase ini aku masih terfikir apakah maksud kebahagian bagi diri aku. Adakah aku bahagia bile filem aku dapat capai 40 juta (nanti dr.rozmey potong rambut aku macam rambut hensem die karang..naya aku) atau aku bahagia bile aku dapat pakwe yang hensem tahap gaban macam Ed Westwick yang berlakon dalam Gossip Girl sebagai Chuck si jejaka hawt...Auwww...

                      Homaigod!!muke ko ni sangat hensem menggoda tahu tak

Aku tak pasti apa yang AKAN membuatkan aku bahagia dan mulai saat ini, aku akan mula MENCARI BAHAGIA....

p/s: harap aku dapat menemui kebahagian dalam perjalanan yang sangat berliku ini. (kenape sangat bermadah macam nak buat karangan bahasa melayu ni)

No comments: